Slimme ideeën voor meer aandacht
Voor de doorontwikkeling van de Experience Bodemdaling maakten de studenten communicatieplannen en middelen om de online Experience breder onder de aandacht te brengen. Hun doel: meer traffic en bekendheid genereren.
Dat resulteerde in creatieve, tastbare ideeën, zoals een 3D-geprinte molen met QR-code, die gemeenten kunnen plaatsen om nieuwsgierigheid te wekken en bezoekers naar de online Experience te leiden.
“We hebben echt mooie en krachtige uitingen gezien. De studenten hebben niet alleen creatieve ideeën ontwikkeld, maar ook communicatiemiddelen gemaakt die wij daadwerkelijk kunnen gebruiken. Daarvoor verdienen ze absoluut een compliment.
Praktijkgericht leren over de bodem
Ook binnen het traject bodemdalingsbestendige nieuwbouw ontstonden verrassende concepten. De studenten onderzochten hoe dit complexe thema beter kan landen bij bestuurders en projectontwikkelaars.
Een van de opvallende uitwerkingen was een ‘bodemkwartet’: een educatief spel waarmee spelers op een laagdrempelige manier meer leren over bodemdaling en de gevolgen daarvan.